Rower:Roboczy

Łódź - jesień, Warszawa - zima

Wtorek, 18 grudnia 2012 · dodano: 18.12.2012 | Komentarze 4

W Łodzi przyjemna temperatura, zero śniegu. Od Skierniewic pola pokryte śniegiem, a Warszawa zasypana, zimny polarny wiatr. Niestety nikt nie zaprosił na piwo, ani tym bardziej nie zaoferował noclegu.
Łódx Kaliska © kdk1

Stacja Łódź Kaliska w jesiennej scenerii
Warszawa stolica Polski © kdk1

Sztywne koło w zimowej scenerii Warszawy
Kategoria Miasto

kdk
| 09:20 poniedziałek, 24 grudnia 2012 | linkuj Nazwał bym to raczej zjawiskiem antyfenowym - przynosi wilgoć i chłód,
huann
| 22:21 niedziela, 23 grudnia 2012 | linkuj Święta racja z Olechowem/Janowem - prawie codziennie ostatnio to obserwowałem, a wcześniej, latem/wczesną jesienią kilka razy się zdarzało, że w mieście sucho, a za Augustowem ściana wody. Chyba kwestia pobliskiego wododziału - takie zjawisko minifenowe, gdy napływające od SW wilgotne i ciepłe masy powietrza wznosząc się, jednocześnie się schładzają, co powoduje wytrącanie się wilgoci.
kdk
| 19:18 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj Jechałem pociągiem, więc nie wiem jak z temperaturą, ale śnieg pojawiał się stopniowo. W okolicy Skierniewic już kilka razy zaobserwowałem takie zjawisko. Śnieg tylko je bardziej unaocznia, bo pewnie tam przebiega jakaś granica klimatyczna. W Łodzi podobne zjawisko odczuwalne jest po minięciu Widzewa i wjechania na obszar Janowa i Olechowa. Momentalnie temperatura spada o 2-3 stopnie i pojawiają się często gęste mgły.
barklu
| 19:00 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj A jest jakaś wyraźna granica zimy, czy zmiany są stopniowe na całym odcinku?